Pages

6. juuni 2018

minu kodudžungel (ja kuidas korteris lihtsalt toitu kasvatada)

Ma armastan loodust, aga Tallinna kesklinna korteris elades olen pidanud arvestama, et värsket murulõhna ja lopsakaid aedu väga naljalt ei leia. Seega tuleb teha enda kodu paradiisiks, kust on raske lahkuda! Täitsa tõsi, ma olen veelgi kodukanam, kui varem, sest kodus on lihtsalt nii-nii mõnus. Suuresti selle tõttu, et meil on nii palju taimi ja rohelust. Peaaegu kõik taimed on valitud õhku puhastavate omaduste pärast ning minu suur lemmik tõlvlehik on meil igas toas. Lisaks neljale tõlvlehikule kaks aaloed, väike kaktusepoiss (meie literal baby of the house), kummipuu, kohe-kohe õitsema hakkav rooshibisk, sulgvõhk, draakonipuu, kaks erinevat havisaba ja luuderohi. Vist saigi kõik! 


Mõni aeg tagasi, kui ilmad hakkasid veidi soojemaks minema, otsustasime elutoa radiaatorisoojuse loovutada suurele rõdukastile, et seal hoopis erinevaid söögitaimi kasvatama hakata. Lisaks kasvavale toidule pakub see ka roheluse rõõmu =] Nägime Bauhausis taimi ostes ka kartulikasvatamise potti, mis on tegelikult lihtsalt kahe-poti-süsteem, mida saab väga kergesti ise teha. Abistav video allpool (me tegime kõik täpselt samamoodi, lihtsalt potisüsteemi ostsime).



❀  Kõige kergem ja lollikindlam viis endale korteris süüa kasvatada, on soetada Click&Grow. Meil on kodus kaks tükki - vana mudel Smart Garden 3 ja uus, suur Smart Garden 9. Kokku on neil 12 pesa, hetkel kasvab meil maasikaid, tomateid, basiilikut, herneid (hetkel ei tule siin töö juures rohkem meeldegi...). Click&Grow'ga ei pea sa muretsema istutamise pärast ning kastma pead kord paari nädala jooksul. Lihtne! Küll aga ei ole Click&Grow odav, väiksem variant on ~100 eur + kapslid. 

❀ Teine variant, mida me ise agaralt kasutame, on osta suur rõdukast (+ alus) ning see taimi täis pikkida! Kõik vajaliku ostsime Bauhausist - minikasvuhooned, turbatabletid, seemned ja külvimulla. Turbast tabletid on eriti kerge viis, kuidas seemned kasvama panna, sest neid saab hiljem väga kergelt suuremasse potti (meie puhul siis rõdukasti) ümber istutada. Nõnda kasvab meil sidrunmeliss, lehtkapsas, rukola, koriander, salatilehed. Nädalavahetusel panime mulda piparmünti ja ... veel äkki mingi laialehelise salati.. Mul nii halb mälu =D 

❀ Hoia oma taimedel silm peal ja kohtle neid kui lähedasi. Kuna hetkel on õhk enamasti väga tolmune, siis tuleks paari nädala tagant lehti õrnalt lapiga puhtastada. Toiduks kasvatatud taimedel tuleks samuti jälgida mullaniiskust ning kui mitu isendit kasvavad kõrvuti (nagu meil suures kastis), tuleks tihti vanu ja närbunud lehti kärpida. Samuti tee endale selgeks iga taime vee ja valguse vajadus ning hoolitse vastavalt nende vajadustele. Ma olen vanasti olnud süüdi päris mitme taime ülekastmises.. Aga eks õpin!

Kuna mul ei ole kodus väga ruumipuudust, siis otsisin Pinterestist välja mõned fotod, mis illusteerivad, et taimed mahuvad ka kõige väiksemasse ruumi ideaalselt!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar